מה קורה כשנורת בדוק מנוע (check engine) נדלקת?

הרכבים של היום מבוקרים ע"י מחשבים רבים ובראשם "המחשב" או למעשה מחשב ניהול מנוע ECM/PCM. כדי לתקן או לשנות את ביצועי הרכב או נתון אחר כלשהו יש צורך בסקנר כדי לתקשר עם מחשב בקרת מנוע. כאשר נורת ביקורת תקלות נדלקה או נורת בדוק מנוע בגלל שמחשב הרכב איבחן תקלה שיכולה לגרום לפליטות המזהמים לעלות. דבר זה לא אומר בהכרח שהרכב אינו תקין או מזהם יתר על המידה. נורת התקלות נדלקת על מנת להתריע שמשהו לא כשורה ומצריך את תשומת הלב של הנוהג ברכב. התקלה יכולה להוביל לנזק חמור למנוע או נזק כבד אחר או אפ ...
מאמר זה ניתן לצפייה רק ע"י משתמשים רשומים בעלי הרשאות.
כדי להיכנס או להירשם למערכת [לחץ כאן]

נורת 'בדוק מנוע' דולקת – כל השאר נראה תקין

  תחילה יש לבדוק את הקודים אשר גרמו לנורה להידלק. בהתאם לסוג הקוד יש לחפש את החיישן שעלול להיות קשור לבעיה זו. סיבות אפשריות לתקלה זו הם: חיישני חמצן מערכת טיהור גזי פליטה ישנם סיבות רבות שיכולות לגרום לנורת 'בדוק מנוע' להידלק. אם נמצא קוד תקלה הקשור לחיישן חמצן. חיישן החמצן הוא חיישן המפתח מכיוון שהוא חלק ממערכת הבקרה. מחשב המנוע מקבל אות מחיישן החמצן כדי לבקר על פעולת המערכת ולהחליט האם התערובת ענייה או עשירה. אם התערובת עשירה מדיי, המחשב מקצר את זמן האות למזרקים כדי לה ...
מאמר זה ניתן לצפייה רק ע"י משתמשים רשומים בעלי הרשאות.
כדי להיכנס או להירשם למערכת [לחץ כאן]

המנוע מסתובב אך אינו מניע

רבים מבעלי המקצוע חושדים במקרה שהמתנע  מסתובב אך מנוע הדיזל לא מניע, שהתקלה במערכת הדלק (משאבת הזרקה, מרססים). לא כולם יודעים שלצורך התנעת המנוע יש צורך בסיבוב המשאבה במהירות מנוע העולה על מהירות של 120 – 150 סל"ד. בחלק מדגמי הרכב לא קיים מד מהירות מנוע, ולא ניתן לראות את מהירות המנוע באמצעות סורק התקלות בתפריט של "זרם נתונים" (נתונים נוכחים). מהירות סיבוב המנוע תלויה במתח המצבר, בתקינות המתנע ובכבלים בין המצבר למתנע, כמובן בחלק המכאני של המנוע. כשל חלקי בכל אחד ממרכיבים אלו יכול לגרום למ ...
מאמר זה ניתן לצפייה רק ע"י משתמשים רשומים בעלי הרשאות.
כדי להיכנס או להירשם למערכת [לחץ כאן]

החטאת בעירה (ניצוץ) בזמן נסיעה

החטאת ניצוץ היא בעיית נסיעה שכיחה אשר לעיתים יכולה להיות קשה לאבחון. קשה לפספס החטאת ניצוץ במנוע בעל ארבע צילינדרים. המנוע רועד בצורה חזקה בסרק, דבר הגורם לרעידות ברכב ובהגה בפרט. ייווצר קושי בהתנעה ואפילו יכבה בסרק. כאשר מתרחשת החטאת ניצוץ, הרכב סובל מסימפטומים כגון פליטה ואיכות הסרק, ביצועי מנוע וחיסכון בדלק. כאשר רכב עם בעיה זו מגיע לבדיקת פליטה (4 גזים) רוב הפעמיים הרכב יכשל בבדיקה בגלל הרמה הגבוהה של הפחמימן באגזוז.   החטאת ניצוץ יכולה להיגרם מ-3 סיבות: חוסר ניצוץ תערוב ...
מאמר זה ניתן לצפייה רק ע"י משתמשים רשומים בעלי הרשאות.
כדי להיכנס או להירשם למערכת [לחץ כאן]