תערוכת אוטומכאניקה ומפעל יונדאי בסין

תעשיית הרכב בסין לרוב העוסקים בענף הרכב בישראל היא נעלם גדול. לרובינו יש את הרושם המוטעה על תעשייה זו, רושם זה נובע מהמוצרים הלא איכותיים שיובאו ע"י יבואני החלפים התחליפים לארץ. בגלל המחיר הזול של החלקים ובגלל איכותם הירודה, חשבנו שכנראה הרכבים המיוצרים בסין הם ברמה ירודה ובמקרה הטוב הרכבים שיגיעו לישראל בעתיד הלא רחוק, יהיו כמו הדלתא הרומנית והזולה שהייתה בישראל לפני כעשרים שנה. בחודש דצמבר 2009 בפעם השנייה בשנה זו, יצאו קבוצת בעלי מוסכים ושמאים במסגרת קבוצת טכנולוגיה להיחשף לתעשיית הרכב הסינית. במסגרת הנסיעה ביקרנו בתערוכת אוטומכניקה בשנגחאי. תערוכה זו הינה תערוכת בת לתערוכה הנערכת אחת לשנתיים בפרנקפורט שבגרמניה. למרות שרוב המציגים היו סינים, התערוכה הפתיעה בגודלה, 10 ביתנים גדולים עם למעלה מאלפיים מציגים.

תערוכת Automechanika מיועדת לסקטורי האפטרמרקט וה – OEM. והיא היתה מורכבת מחמישה קבוצות מוצרים עיקריות:

 

Parts & Systems    1

•  חלקי חילוף, רכיבים וחלקים שונים לרכב.

•  מערכות חשמל, בקרה ואלקטרוניקה לרכב, מערכות אבטחת רכב.

Accessories & Tuning      2

•  אביזרי רכב, ציוד וביצועים מיוחדים, ועוד.

Repair & Maintenance      3 

• ציוד טכני, ציוד מוסכים, מוצרים ואביזרים למוסכים.

•  מערכות וחומרים לצביעת רכב ופחחות.

•  הקמה וניהול מוסכים.

4         IT & Management

• ביטוח,רכב חילופי, מימון, שכירות.

• ניהול תביעות, שרותי ניהול ספקים ועוד.  

Service Station & Car Wash        5

•          ציוד לתחנות דלק. ומכונות רחיצה.

•           ציוד למכונות רחיצה.

כמובן, רוב המבקרים בתערוכה היו סינים, אך נחמד היה לפגוש ישראלים נוספים ובעלי מוסכים שהגיעו לתערוכה זו.

בביקורינו בסין נסענו למפעל הרכב יונדאי בביג'ין, שאילולא התערבות היבואן בארץ, והתערבות היצרן בקוריאה, לא יכולנו לבקר במפעל, עקב הפחד של הסינים משפעת החזירים. הביקור במפעל וההסבר על תעשיית הרכב בסין כולל סיור מודרך בקו הייצור הראה לכולנו את עוצמת התעשייה הסינית והיכולת הטכנולוגית שלה.

לאחר הביקור במוסך ביקרנו באזור של מוסכים שאינם מוסכי דילרים ואז ראינו גם את הצד הפחות מרשים של תעשיית תיקון המכוניות בסין, החלק המעניין בסיור זה היה לראות כיצד מסביב למרכז חלקים, חלפים וציוד מוסכים ישנם מוסכים קטנים המתקנים הכול על המדרכות ובמוסכים בני תא אחד בלבד.

אחת החוויות המדהימות שחווינו בשנגחאי הייתה נסיעה ברכבת המגנטית, ה"מרחפת" מעל פסי הרכבת המגנטים במהירות שיא של 431 קמ"ש. הביקור בסין עצמה לכל חברי הקבוצה, הייה חוויה בלתי נשכחת וכולנו שינינו את דעתנו על סין ועל תעשיית הרכב שלה. לפני הנסיעה רובינו חשבו שזו תהייה נסיעה חד פעמית לסין, אך בעקבות ביקור זה, אין ספק שרוב חברי הקבוצה יחזרו לבקר בתערוכות רכב ובמפעלי הרכב בסין.

בדרך לסיור בקו היצור
ביקור בחומה הסינית
בכניסה לתערוכה
במעלה החומה הסינית

סיור בגני יואן בשנגחאי