תעשיית הרכב בסין

תעשיית הרכב בסין לרוב העוסקים בענף הרכב בישראל היא נעלם גדול. לרובינו יש את הרושם המוטעה על תעשייה זו, רושם זה נובע מהמוצרים הלא איכותיים שיובאו ע"י יבואני החלפים התחליפים לארץ. בגלל המחיר הזול של החלקים ובגלל איכותם הירודה, חשבנו שכנראה הרכבים המיוצרים בסין הם ברמה ירודה ובמקרה הטוב הרכבים שיגיעו לישראל בעתיד הלא רחוק, יהיו כמו הדלתא הרומנית והזולה שהייתה בישראל לפני כעשרים שנה. בתחילת חודש אוקטובר 2009 לראשונה יצאו קבוצת בעלי מוסכים ושמאים במסגרת קבוצת טכנולוגיה להיחשף לתעשיית הרכב הסינית. רק מספר נתונים שנחשפנו אליהם: בשנת 2001 יוצרו בסין כמיליון רכבים בשנה, ובכל שנה גדל המספר בכמיליון רכבים נוסף, בשנה האחרונה יוצרו בסין כ – 12 מיליון רכבים בשנה, ולמעשה סין הפכה ליצרנית הרכב הגדולה בעולם. בעוברינו באזורי התעשייה הענקים שלהם, מי שלא ראה זאת לא יוכל לדמיין זאת במוחו, פגשנו בין השאר מפעל של חברת BOSCH ועוד רבים אחרים.

כמעט ואין יצרן רכב שאינו מייצר מספר דגמים במפעל רכב בסין. בביקורינו בסין נסענו למפעל המערבי הראשון שקם בסין והוא מפעל הרכב של פולקסוואגן בשנחאי, בסמוך אליו ביקרנו במוזיאון רכב חדש שנפתח בשנת 2006, בהמשך הכתבה מופיע סרטון של המוזיאון, כמו כן ביקרנו באזור של סוכנויות רכב ובמוסכים הצמודים אליהם והתרשמנו שגם הסוכנויות וגם המוסכים הצמודים אליהם מזכירים לנו את סוכנויות הרכב הגדולות ומרכזי השרות הגדולים של יבואני הרכב המובילים בישראל.

אחת החוויות המדהימות שחווינו בשנחאי הייתה נסיעה ברכבת המגנטית, ה"מרחפת" מעל פסי הרכבת המגנטים במהירות שיא של 431 קמ"ש. הביקור בסין עצמה לכל חברי הקבוצה, הייה חוויה בלתי נשכחת וכולנו שינינו את דעתנו על סין ועל תעשיית הרכב שלה. לפני הנסיעה רובינו חשבו שזו תהייה נסיעה חד פעמית לסין, אך בעקבות ביקור זה, אין ספק שרוב חברי הקבוצה יחזרו לבקר בתערוכות רכב ובמפעלי הרכב בסין.

סרטון ממוזיאון הרכב

חלק מחברי הקבוצה בכניסה למפעל
במוזיאון הרכב החדש בשנגחאי
חלק מחברי הקבוצה בסיור במוסך בשנגחאי
חלק מחברי הקבוצה בכניסה למפעל

חלק מחברי הקבוצה בסיור במוסך בביג'ין
בכניסה לעיר האסורה
בתוך העיר האסורה
ביקור בחומה הסינית