שיטות לימוד מתקדמות ברכב


מדינת ישראל באמצעות איגוד המוסכים החלה סוף סוף ללמד את מקצועות הרכב ברמה ובהשוואה זהה לרוב מדינות העולם המפותחות ובניהם מדינות שתעשיית הרכב בהם קיימת כגון: גרמניה, איטליה, אנגליה, ספרד, הולנד, שוודיה, טורקיה, ארה"ב, מכסיקו, ברזיל, יפן, קוראיה, תיילאנד, וויטנאם וסין ועוד כשלושים מדינות נוספות. שיטת הלימוד החדשה שאיגוד המוסכים החל לשווקה בישראל בשנת 2013, משתמשת ברשת האינטרנט ובתשתית ההדרכה של החברה המובילה בעולם בתחום זה Electude

ענף הרכב בישראל עובר שינויים רבים בתחום הרכב, משרד התחבורה החל לדחוף את כל הגורמים הקשורים לענף הרכב במטרה להרים את הרמה המקצועית של העוסקים בענף הרכב. בין השינויים שכבר מורגשים הוא פעילות אינטנסיבית לאיחוד מקצועות הרכב, פתיחה מחדש של  מגמות רכב בבתי ספר מקצועיים, פתיחת מגמה של הנדסה מכאנית  עם התמחות במקצועות רכב:  "המועצה להשכלה גבוהה אישרה ל'אפקה - המכללה האקדמית להנדסה תל אביב' תוכנית התמחות במערכות רכב במסגרת תואר ראשון (B.Sc) בהנדסה מכאנית. בנוסף ללימודי החובה, תכלול ההתמחות קורסים במערכות רכב (Automotive Systems Engineering). מטרת ההתמחות להכשיר מהנדסים לעבודה בתחומי מערכות רכב, תכנונן ואחזקתן, תחומי חקיקה, איכות סביבה וכלכלה הקשורים לרכב".

תמונה מתוך פרק לימוד שימוש ברב מודד

התמונה באדיבות Electude Beheer B.V ©

משרד התחבורה שילב כוחות לצורך כך עם לשכת המהנדסים, איגוד יבואני הרכב, איגוד המוסכים, מדור מערכות רכב בצה"ל ונציגים נוספים מגופים העוסקים בענף הרכב.

השילוב של מערכות ממוחשבות ברכב עם המערכות המכאניות וההידראוליות גרמו ליצרני הרכב לפתח שיטות אבחון חדישות תוך שילוב במכשירי אבחון המבוססים על מחשבים ניידים והרבה חומר טכני המופיע ברשת האינטרנט של היצרן. יצרני הרכב והיבואנים בישראל אינם מסוגלים להכשיר את כל בעלי המקצוע העוסקים ברכב וזאת עקב חוסר בשעות הדרכה ובמדריכים. את הבעיה הזאת מנסים יצרני הרכב לפתור דרך פיתוח אמצעי הדרכה חדישים תוך שימוש ברשת האינטרנט, פיתרון זה מאפשר לאין ספור של משתמשים להיכנס לאתרי היצרן ומכל העולם וללמוד בכל יום ובכל שעה שמתאים לבעל המקצוע, שיטת לימוד זו מאפשרת למדריכים ולמורים לפקח על התקדמות התלמיד מרחוק, ובאמצעות בקרה זו לתגמל את התלמיד, לתקן אותו בטעויות שהוא עשה וללמוד מה צריך לשפר בעתיד.

מתוך פרק לימוד שימוש בסקופ דו ערוצי

התמונה באדיבות Electude Beheer B.V ©

כעוסק בענף הרכב בתחום ההדרכה בישראל מעל 30 שנה, החלטתי להביא את שיטת ההדרכה הזו לישראל ולנסות והביא את בעלי המקצוע בארץ לאותה הרמה המקובלת בעולם המודרני, לצורך כך התחברתי לחברה המובילה בעולם בתחום זה - Electude , את שיטות ההדרכה שלה אימצו חברות הרכב, כגון: מרצדס, ניסאן ודאף, חלק מחומרי ההדרכה שלהם לקוחים מחברה זו.

מתוך פרק לימוד עקרון פעולת חיישן חמצן פרופורציונאלי (בעל טווח תדרים רחב)

התמונה באדיבות Electude Beheer B.V ©

היות וישראל הינה המדינה היחידה בעולם שדוברת עברית והיות ושוק הרכב שלנו קטן יחסית עבור יצרני הרכב, לכן אף יצרן רכב לא מתרגם את הספרות המקצועית שלו לעברית ולכן, רמת האנגלית הטכנית ברוב מרכזי השרות של היבואנים השתפרה מאד, היות ואין אפשרות לתקן ולטפל ברכב ללא הספרות הטכנית של היבואן. לפי דעתי המקצועית חייבים להדריך את מקצוע הרכב בארץ באנגלית או לפחות חלקים גדולים של המקצוע (בעיקר באבחון תקלות), לכן בשלב זה אנחנו מביאים את תוכנת ההדרכה באנגלית וחושבים שזו תהייה טעות לתרגמה לעברית, למרות זאת ניתן ללמוד את הקורסים השונים בכ- 20 שפות ובניהם רוסית וערבית.

מתוך פרק לימוד עקרון פעולת מערכת ESP

התמונה באדיבות Electude Beheer B.V ©