פיצול סרן היברידי ( Axle split hybrid)


חברת BOSCH יחד עם קבוצת פג'ו סיטרואן PSA פיתחה את מערכת פיצול סרן היברידי, הנעת דיזל היברידי ראשונה בעולם. 
השילוב של מנוע בעירה דיזל והנעת סרן אחורי חשמלי, גרמה להפחתה של צריכת הדלק בשיעור של עד 35% בהשוואה למנוע דיזל רגיל. מערכת זו שולבה בדגם הרכב של פיג'ו 3008 4Hybrid, סדרת הייצור של ההנעה החדשה החלה לקראת סוף שנת 2011. בתערוכת אוטומכניקה 2012 בפרנקפורט, זכתה המערכת בפרס החדשנות בקטגוריית "המוצרים והשירותים".
הרכיבים ההיברידיים העיקריים של מערכת פיצול הסרן ההיברידי, כוללים שני מנועים חשמליים, שני ממירי מתח וסוללת מתח גבוה. שילוב המערכת ברכב קיים לא דרש מקום רב למערכת ולכן שילובו בסרן קיים לא היה מסובך. הסרן הקומפקטי החשמלי האחורי, ממיר המתח הכפול והסוללה השתלבו באופן מושלם בחלקו האחורי של הרכב.
בנוסף להורדת תצרוכת הדלק במידה ניכרת תוך שימוש אופטימאלי במנוע הבעירה מקדימה והמנוע החשמלי בסרן האחורי, יש ניצול בהנעה על ארבעת הגלגלים להשגת יתרון זה. בתנועה עירונית משתמשת המערכת במצב כיבוי מנוע בעמידה stop – and – go או במהירויות נמוכות של הרכב המנוע החשמלי יכול לפעול ולהניע את הרכב ללא פליטה ממנוע הדיזל. כאשר מאיצים את הרכב, המומנט הגדול של המנוע החשמלי פועל כמגבר (booster).

מנוע חשמלי של המערכת ההיברידית

התמונה באדיבות Bosch

סרטון למערכת פיצול סרן היברידי ( Axle split hybrid)