קו ייצור במפעל רכב


סיור בקו ייצור של דגם רכב כלשהו אינו דבר של מה בכך, רוב העוסקים בענף הרכב (מכונאים, חשמלאים, פחחים, צבעים וכו'), מפרקים ומתקנים את מערכות הרכב וחלקי הרכב השונים. אך רובם לא עברו השתלמויות אצל יצרני הרכב בחו"ל וכמובן לא ראו איך היצרן מרכיב ובונה את הרכב, הסיבות העיקריות לכך הם:

1. לא כל יצרן רכב מאפשר סיור בקו הייצור שלו.

2. סיור מקצועי במפעל רכב דורש תאום מראש עם המפעל ורוב הישראלים כשיוצאים לחו"ל לטיול לא מוצאים את הזמן לבקר במפעל הרכב.


ברוב מפעלי הרכב כיום, כאשר דגם רכב כלשהו נכנס לייצור סידרתי המוני, אנו מוצאים רובוטים רבים בקו הייצור לאומת זאת, רוב רכבי היוקרה, מיוצרים בכמויות קטנות ולכן, רוב ההרכבה של הרכב נעשית בצורה ידנית וכמעט ואין עבודה הנעשית ע"י הרובוטים, זאת אגב גם אחת הסיבות שכמות הרכבים האלו תמיד תהייה מוגבלת מבחינת כמויות וגם עלות הרכב תהייה גבוהה. בשני הסרטונים הבאים ניתן לראות קווי יצור של יצרני רכב שונים.

קו ייצור במפעל למבורגיני באיטליה

קו ייצור במפעל לנד רובר באנגליה