מערכות בטיחות במרצדס E-CLASS 2010


מערכות הבטיחות שהוכנסו בשנים האחרונות לכלי הרכב , בחלקן נלקחו מטכנולוגיות שפותחו עבור ציוד צבאי, שימוש במערכות לייזר העוזרות לשמירת מרחק ביו כלי רכב, מערכות אינפרה אדום העוזרות לראיית לילה וכד'. במרצדס E-CLASS  משנת ייצור 2010 יופיעו מיטב טכנולוגיית הבטיחות הקיימת היום בתעשיית, שלצערנו כרגע נמצאת ברכבי היוקרה בלבד.

מערכות הבטיחות הקיימות בדגם רכב זה הם: דיסטרוניק פלוס  (Distronic Plus), מערכת לשמירת מרחק אוטומטית בזמן נסיעה, המערכת בולמת ומאיצה את הרכב בהתאם למצב התנועה בכביש. המערכת מאפשרת לנהג לנהוג ללא נגיעה בדוושת הגז ובדוושת הבלם, אלא ל"עקוב" אחרי הרכב שנוסע לפניך תוך שמירת מרחק בטיחות לעצירה במקרה שהרכב שלפניך עוצר.

מערכת סיוע לבלימה פלוס (Brake Assist Plus) מסייעת לנהג לבלום בעת בלימת חרום, המערכת מזהה עזיבה פתאומית של דוושת הגז ומעבר לדוושת הבלם ומגביר את כוח הבלימה של המכונית מעבר ללחיצה של הנהג. מרצדס ערכה כבר בשנת 1992 מחקר שהוכיח שכ - 90  אחוז מהנהגים אינם לוחצים מספיק חזק על דוושת הבלם בעת בלימת חרום.

מערכת קדם בלימה בטוחה (Pre-Safe Brake) מזהה סיכון אקוטי של תאונה בלתי נמנעת באמצעות ראדר ומערכת אלקטרונית המתריעה על התאונה הקרבה. מחקר מראה שנהגים לא תמיד מגיבים מהר ברגעים קריטיים לאיום מתקרב, הם נכשלים בהקשבה לאותות אזהרה שנתנו ע"י המערכת, במצבים כאלה המערכת בולמת לבד באופן אוטומטי בסביבות 40 אחוז של מקסימום כוח הבלימה כ – 1.6 שניות לפני נקודת התאונה המחושבת ולאחר שלוש איתותי אזהרה.

מערכת סיוע לראיית לילה פלוס (Night View Assist Plus), המערכת משתמשת בטכנולוגיה של אינפרה אדומה לשיפור טווח הראיה של הנהג בחושך. בחלק הקדמי של הרכב ישנם שני פנסים המאירים את הדרך באור בלתי נראה לאדם, על השמשה ישנה מצלמה המסוגלת לצלם סוג זה של תאורה אינפרה אדומה, ולהציג על לוח המחוונים את כל מה שקורה מלפני הרכב.             

 מערכת סיוע לתאורה ראשית מסתגלת (Adaptive High Beam Assist), מצלמה על השמשה הקדמית צופה בתנועת הרכבים הבאים ממול ומשתמשת באלגוריתם עיבוד תמונה לגלות רכבים אלו. המערכת באופן רצוף מכוונת את הטווח של הפנסים הקדמיים, היא משפרת את תאורת הדרך ומצד שני מונעת את סינוור הנהגים הבאים ממול ואת סנוור הנהג מלפנים דרך המראות.    

מערכת סיוע להגבלת מהירות  Speed Limit Assist)) על השמשה מותקנת מצלמה שמגלה את הגבלת המהירות בכביש ומציגה זאת בלוח המחוונים, המערכת מנצלת טכנולוגיית עיבוד תמונה אלקטרוני חכם ובמילישניות מציגה את גבול המהירות הנוכחי בכביש.                                   
מערכת סיוע לתשומת לב  (Attention Assist), המערכת משתמשת בחיישנים לנתח את ההתנהגות של הנהג ולהכיר את עייפות הנוהג בהתאם לסגנון הנהיגה. כשהנהג מתחיל להניד את הראש מעייפות, נתונים מחיישנים ברכב מזהים זאת ונשמעת אזהרה ומופיעה תצוגת כוס קפה בלוח המחוונים, למעשה נאמר לנהג לקחת הפסקת קפה להתרעננות.
מערכת סיוע בשמירת נתיב (Lane Keeping Assist), המערכת מזהירה את הנהג כשהיא עוזבת את המסלול שלו בצורה לא מבוקרת. מצלמה בתוך מגן הרוח מצלמת את סימני הדרך ומגלה כאשר המכונית סוטה מהמסלול. סטייה ממסלול הנסיעה היא אחת משש תאונות רציניות בגרמניה. ברגע זיהוי הסטייה מופיע לזמן קצר רעידות בהגה.
מערכת סיוע בנקודה מתה (Blind Spot Assist), ברכב ממוקמים 6 חיישני ראדר המכוונים לצידי הרכב ולאחור, ברגע של זיהוי רכב עוקף בנקודות המתות יופיע חיווי אזהרה אדום במראה וישמע צליל אזהרה בתוך הרכב.

 

סרטון הדגמה של המערכת